AFHENT OG RETURNER GRATIS | BUTIK
FRI FRAGT V. KØB OVER 500KR*
HURTIG LEVERING
GRATIS GAVEINDPAKNING

Handelsbetingelser

 

HANDELSBETINGELSER

 

Handelsbetingelser hos Happy-Horse.dk

Når du handler hos os har vi ingen urimelige gebyrer eller regler om mindstekøb og leverer lagervarer fra dag til dag. Vi anbefalder, at inden du handler på Happy-Horse.dk, opfordres du til at gennemlæse denne side. Ud over vores handelsbetingelser gælder købelovens almindelige regler for køb hos forretninger.

For at handle hos happy-horse.dk skal du være min. 18 år og være indforstået med nævnte handelsbetingelser. Vi gør opmærksom på, at farver er vanskelige at gengive 100% korrekt på en computer eller mobilskærm.

 

Generelle oplysninger

Happy Horse Rideudstyr
Skærbæk Havnegade 30
7000 Fredericia

butik@happy-horse.dk

tlf. 75513913

Selskabsform: Enkeltmands virksomhed

Cvr.nr. 27181961.

 

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til kundeservice@happy-horse.dk.

 

 

 

Betaling med Dankort eller Visa/Dankort.

Når du anvender betalingskort bliver de indtastede kortoplysninger straks krypteret og sendt via en sikker SSL-forbindelse til PBS som gennemfører din betaling, PBS er således de eneste, der har mulighed for at afkode og se dine data. 

På happy-horse.dk kan der betales med:

• Mobilpay (ingen gebyr)
• Dankort (ingen gebyr)
• Visa/Dankort (ingen gebyr)
• Visa electron (ingen gebyr)
• Mastercard (ingen gebyr)
• Maestrocard (ingen gebyr)
• JCB (ingen gebyr)

• ViaBill (Læs mere her)

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra happy-horse.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Vi gør opmærksom på at vi ikke hæver dine penge før varen er afsendt.

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort (VISA, Mastercard, JCB) reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Ved annullering/fortrydelse af købet er udløbsperioden for reservationen forskellig, og afhænger af hvilket kort der benyttes.

Betaler du med MasterCard, kan det tage op til 30 dage før pengene er frigivet. Det tager dog ofte omkring 10 dage.

Betaler du med VISA tager det mellem 1-3 hverdage før pengene er frigivet.

 

Du har mulighed for at forkorte processen ved at række ud til din egen bank og fremvise dokumentation for annulleringen. Dokumentationen kan fremsendes ved at kontakte kundeservice@happy-horse.dk

 

Elektroniske fakturaer:

Elektroniske fakturaer via EAN-nummer til offentlige virksomheder er også muligt, første gang skal der dog forudbetales.

VIABILL:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.  

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.   

Læs mere her: https://viabill.com/    

Levering og afhentning i butikken:
Har du valgt at få leveret din ordre, så bliver den afsendt herfra så snart vi har behandlet din ordre. Afhenter du din ordre i butikken, så kontakter vi dig enten ved mail eller sms, så snart din ordre er klar til afhentning. På denne måde kommer du ikke forgæves ned i butikken.
Når du har modtaget dine varer, bør du sammenholde disse med ordrebekræftelsen.
Stemmer dette ikke overens bedes du hurtigst muligt kontakte happy-horse.dk pr. e-mail (kundeservice@happy-horse.dk) eller kundeservice på 75 51 39 13 i vores åbningstider.

Leveringstid og restordre:
Hos Happy-Horse har vi mange leverandører for at tilbyde et stort udvalg af varer til den bedste pris. Alle ordre pakkes indenfor 1-5 hverdage og sendes med GLS. Ved udsolgte varer sender vi, så snart vi har alle varerne er på lager. Vi gør opmærksom på at visse udenlandske produkter kan være 7 dage undervejs.

Få sendt dine varer til nærmeste Pakke-Shop og hent dem hvor og hvornår det passer dig!
Varerne leveres til en af de 400 Pakke-Shop´s (bla. Brugsen, lokale kiosker m.f) - du vælger selv hvilken, når du bestiller.

Du kan også få sendt din pakke hjem på din adresse.

BEMÆRK: FRA 1/12-2021 LIGGER PAKKERNE KUN I GLS PAKKESHOPS I 7 DAGE

Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop end den ønskede pga. pladsproblemer

Leverings priser:

GRATIS FRAGT på alle ordrer over 500kr med GLS til GLS pakkeshops *(Gælder ikke Hestefoder).
GLS pakkeshop er fragten kr 39,-
Med GLS Pakke-Shop kan du få leveret dine varer, der hvor du alligevel kommer forbi når du kører på arbejde, henter børn eller køber ind.
Du får en e-mail og/eller SMS når pakken ankommer og du kan typisk afhente dine varer alle ugens 7 dage og i nogen Pakke-Shops helt til kl. 22.

For ordrer til hjemmeadresse er fragten 69,-

Udland- 325kr

For alle pakker der ikke afhentes, opkræver Happy-horse.dk kunden et gebyr på 59,00 kr. som svarer til vores omkostning til GLS. Vi bestræber os altid på at kontakte dig for at høre om du ønsker at fortryde købet.

 

Fortrydelsesret og returnering

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du har fire muligheder for at fortryde dit køb:

 

1. Blot sende os varen og kopi af fakturaen i pakken og skriv derpå, at du ønsker at fortryde handlen.. Varen skal i så fald være hos os inden 30 dage. En label til pakken kan købes her.

2. Ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

3. Nægte at modtage varen. Vær dog opmærksom på, at du selv betaler for fragten tilbage til os, og vi vil derfor fratrække fragten fra din købssum.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Her hæfter du også for returomkostningerne der er i forbindelse med fragten tilbage til os.

 

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for Staldskabe.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 39 DKK og fragtlabel købes her

Selvom, at du køber fragtlabel her, bærer du selv ansvaret for, at varen kommer sikkert frem.

BEMÆRK: PRISEN FOR RETURFRAGT MODREGNES I BELØBET SOM TILBAGEBETALES.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

BETINGELSER FOR RETURRET I FORBINDELSE MED KØB AF JULEGAVER:

Hos os kan du bytte og returnere julegaver frem til den 6/1-2024.

 

Fortrydelse af en del af købet

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Delvist fortrydelse gælder dog ikke vores lykkepose eller HappyBoxen, her skal hele lykkeposen refunderes.

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

Du skal betale for fragtomkostningen for returnering af købet. Returlabel kan købes på vores hjemmeside.

 
Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler at du sender varen retur i den embellage som den er sendt i for at sikre at varen ikke tager unødig skade under transport.

 

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 

Happy Horse Rideudstyr
Skærbæk Havnegade 30
7000 Fredericia

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Når du handler på happy-horse.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Som udgangspunkt vil vi, ved en godkendt reklamation, altid ombytte varen til den samme.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, hvis pakken uheldigvis går tabt under transport.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Varen sendes til:
Happy Horse Rideudstyr
Skærbæk Havnegade 30
7000 Fredericia

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.




Persondatapolitik:
For at du kan indgå aftale med os på happy-horse.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse


Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Happy-horse.dk v/Heidi Dahl Neumann og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.


Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte for Happy-horse.dk v/Heidi Dahl Neumann har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på happy-horse.dk er Heidi Dahl Neumann Happy Horse Rideudstyr.


Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

Oplysninger afgivet til happy-horse.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 



Som registreret hos Happy-horse.dk v/Heidi Dahl Neumann har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Happy-horse.dk v/Heidi Dahl Neumann via e-mail kundeservice@happy-horse.dk


Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på happy-horse.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere happy-horse.dk.

 

 

 

Klageadgang


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@happy-horse.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
 

E-mærke

www.happy-horse.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590.

 

Kontakt

Du kan kontakte os på tlf.: 75513913 tirsdag til fredag mellem kl. 11.00-16.00 eller på mail: Kundeservice@happy-horse.dk, som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.02.2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

 

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Happy-horse.dk

Skærbæk Havnegade 30, Skærbæk

7000 Fredericia

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________