HANDELSBETINGELSER
Handelsbetingelser hos Happy-Horse.dk
Når du handler hos os har vi ingen urimelige gebyrer eller regler om mindstekøb og leverer lagervarer fra dag til dag. Vi anbefalder, at inden du handler på Happy-Horse.dk, opfordres du til at gennemlæse denne side. Ud over vores handelsbetingelser gælder købelovens almindelige regler for køb hos forretninger.
For at handle hos happy-horse.dk skal du være min. 18 år og være indforstået med nævnte handelsbetingelser. Vi gør opmærksom på, at farver er vanskelige at gengive 100% korrekt på en computer eller mobilskærm.
Generelle oplysninger
Happy Horse Rideudstyr
Skærbækvej 111
7000 Fredericia
tlf. 75513913
Selskabsform: Enkeltmands virksomhed
Cvr.nr. 27181961.
Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til kundeservice@happy-horse.dk.
Betaling med Dankort eller Visa/Dankort.
Når du anvender betalingskort bliver de indtastede kortoplysninger straks krypteret og sendt via en sikker SSL-forbindelse til PBS som gennemfører din betaling, PBS er således de eneste, der har mulighed for at afkode og se dine data.
På happy-horse.dk kan der betales med:
• Mobilpay (ingen gebyr)
• Dankort (ingen gebyr)
• Visa/Dankort (ingen gebyr)
• Visa electron (ingen gebyr)
• Mastercard (ingen gebyr)
• Maestrocard (ingen gebyr)
• JCB (ingen gebyr)
• ViaBill (Læs mere her)
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra happy-horse.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Vi gør opmærksom på at vi ikke hæver dine penge før varen er afsendt.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort (VISA, Mastercard, JCB) reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Ved annullering/fortrydelse af købet er udløbsperioden for reservationen forskellig, og afhænger af hvilket kort der benyttes.
Betaler du med MasterCard, kan det tage op til 30 dage før pengene er frigivet. Det tager dog ofte omkring 10 dage.
Betaler du med VISA tager det mellem 1-3 hverdage før pengene er frigivet.
Du har mulighed for at forkorte processen ved at række ud til din egen bank og fremvise dokumentation for annulleringen. Dokumentationen kan fremsendes ved at kontakte kundeservice@happy-horse.dk
Elektroniske fakturaer:
Elektroniske fakturaer via EAN-nummer til offentlige virksomheder er også muligt, første gang skal der dog forudbetales.
VIABILL:
Rideudstyr kan være en stor investering.
Uanset om du har brug for finansiering af dit udstyr eller bare ønsker at beholde pengene i lommen, giver Happy Horse, i samarbejde med Viabill, dig nogle interessante muligheder.
Når du checker ud med ViaBill, foregår det ligesom kortbetalinger, MobilePay og lignende.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Ønsker du at betale din ordre på webshoppen med Viabill er det nemt og ligetil. Når du har lagt de varer du ønsker at købe i kurven på Happy-Horse.dk, guider Viabill dig igennem resten og din handel vil forløbe lige så nemt og ligetil som enhver anden ordre.
Du kan frit vælge hvilket rideudstyr/fodertilskud som du ønsker at købe via Viabill med afdragsordning - det er nemt, enkelt og ligetil!
Viabill er den mest anvendte kreditaftale til e-handel i Danmark.
Du kan se betingelser, guides og "sådan virker Viabill" på Viabill lige her eller blot gennemføre en ordre - det er nemt!
Læs mere her: https://viabill.com/
Levering og afhentning i butikken:
Har du valgt at få leveret din ordre, så bliver den afsendt herfra så snart vi har behandlet din ordre. Afhenter du din ordre i butikken, så kontakter vi dig enten ved mail eller sms, så snart din ordre er klar til afhentning. På denne måde kommer du ikke forgæves ned i butikken.
Når du har modtaget dine varer, bør du sammenholde disse med ordrebekræftelsen.
Stemmer dette ikke overens bedes du hurtigst muligt kontakte happy-horse.dk pr. e-mail (kundeservice@happy-horse.dk) eller kundeservice på 75 51 39 13 i vores åbningstider.
Leveringstid og restordre:
Hos Happy-Horse har vi mange leverandører for at tilbyde et stort udvalg af varer til den bedste pris. Alle ordre pakkes indenfor 1-5 hverdage og sendes med GLS. Ved udsolgte varer sender vi, så snart vi har alle varerne er på lager. Vi gør opmærksom på at visse udenlandske produkter kan være 7 dage undervejs.
Få sendt dine varer til nærmeste Pakke-Shop og hent dem hvor og hvornår det passer dig!
Varerne leveres til en af de 400 Pakke-Shop´s (bla. Brugsen, lokale kiosker m.f) - du vælger selv hvilken, når du bestiller.
Du kan også få sendt din pakke hjem på din adresse.
BEMÆRK: FRA 1/12-2021 LIGGER PAKKERNE KUN I GLS PAKKESHOPS I 7 DAGE
Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop end den ønskede pga. pladsproblemer
Leverings priser:
GRATIS FRAGT på alle ordrer over 500kr med GLS til GLS pakkeshops *(Gælder ikke Hestefoder).
GLS pakkeshop er fragten kr 39,-
Med GLS Pakke-Shop kan du få leveret dine varer, der hvor du alligevel kommer forbi når du kører på arbejde, henter børn eller køber ind.
Du får en e-mail og/eller SMS når pakken ankommer og du kan typisk afhente dine varer alle ugens 7 dage og i nogen Pakke-Shops helt til kl. 22.
For ordrer til hjemmeadresse er fragten 69,-
Ved køb af foder, beregnes prisen når du går til bestilling, da det er betinget af vægten. Men fragtprisen varierer fra 69 til 690 DKK[LMG1]
Udland- 325kr
For alle pakker der ikke afhentes, opkræver Happy-horse.dk kunden et gebyr på 69,- som svarer til vores reelle returomkostninger til GLS. [LMG2] Vi bestræber os altid på at kontakte dig for at høre om du ønsker at fortryde købet.
Fortrydelsesret og returnering
Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du har tre muligheder for at fortryde dit køb:
1. Blot sende os varen og kopi af fakturaen i pakken og skriv derpå, at du ønsker at fortryde handlen. En label til pakken kan købes her.
2. Ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
3. Nægte at modtage varen. Vær dog opmærksom på, at du selv betaler for fragten tilbage til os, og vi vil derfor fratrække fragten fra din købssum.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Her hæfter du også for returomkostningerne der er i forbindelse med fragten tilbage til os.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for Staldskabe.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 39 DKK og fragtlabel købes her.
Selvom, at du køber fragtlabel her, bærer du selv ansvaret for, at varen kommer sikkert frem.
BEMÆRK: PRISEN FOR RETURFRAGT MODREGNES I BELØBET SOM TILBAGEBETALES.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller sendt til pakkeshops.
BETINGELSER FOR RETURRET I FORBINDELSE MED KØB AF JULEGAVER:
Hvis den 30 dages fortrydelsesret er overskredet, har du stadig mulighed for at bytte eller fortryde julegaver frem til den 5/1-2025
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Delvist fortrydelse gælder dog ikke vores lykkepose eller HappyBoxen, her skal hele lykkeposen refunderes.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Du skal betale for fragtomkostningen for returnering af købet. Returlabel kan købes på vores hjemmeside.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler at du sender varen retur i den embellage som den er sendt i for at sikre at varen ikke tager unødig skade under transport.
Ingen fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Happy Horse Rideudstyr
Skærbækvej 111
7000 Fredericia
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller leveret til pakkeshops
Reklamationsret
Når du handler på happy-horse.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Som udgangspunkt vil vi, ved en godkendt reklamation, altid ombytte varen til den samme.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Vi har brug for følgende information når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, hvis pakken uheldigvis går tabt under transport.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Varen sendes til:
Happy Horse Rideudstyr
Skærbæk Havnegade 30
7000 Fredericia
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller sendt til pakkeshops
Persondatapolitik:
For at du kan indgå aftale med os på happy-horse.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Happy-horse.dk v/Heidi Dahl Neumann og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte for Happy-horse.dk v/Heidi Dahl Neumann har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på happy-horse.dk er Heidi Dahl Neumann Happy Horse Rideudstyr.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til happy-horse.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Som registreret hos Happy-horse.dk v/Heidi Dahl Neumann har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Happy-horse.dk v/Heidi Dahl Neumann via e-mail kundeservice@happy-horse.dk
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på happy-horse.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere happy-horse.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice@happy-horse.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
E-mærke
www.happy-horse.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590.
Kontakt
Du kan kontakte os på tlf.: 75513913 mandag til fredag mellem kl. 11.00-17.00 eller på mail: Kundeservice@happy-horse.dk, som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.10.2024
Abonnementsbetingelser (ved HappyBoxen)
Betaling
På Happy-Horse.dk kan der betales med:
• Mobilpay (ingen gebyr)
• Dankort (ingen gebyr)
• Visa/Dankort (ingen gebyr)
• Visa electron (ingen gebyr)
• Mastercard (ingen gebyr)
• Maestrocard (ingen gebyr)
• JCB (ingen gebyr)
Vi tager ikke kortgebyrer.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort (VISA, Mastercard, JCB) reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Ved annullering/fortrydelse af købet er udløbsperioden for reservationen forskellig, og afhænger af hvilket kort der benyttes.
Betaler du med MasterCard, kan det tage op til 30 dage før pengene er frigivet. Det tager dog ofte omkring 10 dage.
Betaler du med VISA tager det mellem 1-3 hverdage før pengene er frigivet.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Levering
HappyBoxen afsendes altid med GLS, til pakkeshop. Vi afsender Happyboxen d. 1. i hver måned.[LMG3]
Opsigelsesvarsel
HappyBoxen kan altid opsiges, senest 5 dage før udgangen af en måned.
Dette gøres enten per telefon på 75513913 eller per mail kundeservice@happy-horse.dk
Særlige vilkår
Er det ikke muligt for os at trække pengene for HappyBoxen, kontaktes kunden for at finde en løsning
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du modtager den første forsendelse.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelse til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til kundeservice@happy-horse.dk[LMG4] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Happy Horse
Skærbækvej 111
7000 Fredericia
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på 75513913 eller kundeservice@happy-horse.dk
Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres. Se nærmere om reklamationsret i vores handelsbetingelser.
Levering af varer
Ved levering af varer har du reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Træk på dit kort
Hvis du får et nyt kort skal dit abonnement gentegnes.
Vi sletter selvfølgelig de gamle.
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.
Du kan også gøre indsigelse hos din kortudbyder (typisk din bank), hvis du opdager, at der er blevet hævet beløb, du ikke har givet tilladelse til. Du skal gøre indsigelse hurtigst muligt og senest 8 uger efter betalingen, med mindre der er aftalt andet.
Abonnementsbetingelserne er senest opdateret d. 12.11.2024
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Happy-horse.dk
Skærbækvej 111
7000 Fredericia
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
______________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________