Fortrydelsesret og Reklamationsret

Fortrydelsesret

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget din vare

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail på: kundeservice@happy-horse.dk . I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge, at benytte vores standard fortrydelsesformular. Den finder du nederst i dette dokument.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig, at give os tydelig meddelelse om dette

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse, og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde købet. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde som, hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Der ydes IKKE fortrydelsesret på broderede varer, kun reklamationsret.

Vi indsætter dine penge ved første lejlighed, dog max inden for 14 dage.

 

Varen sendes til:

Happy Horse Rideudstyr

Skærbæk Havnegade 30

7000 Fredericia

Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Når du handler på happy-horse.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

 

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, hvis pakken uheldigvis går tabt under transport.

 

Varen sendes til:

Happy Horse Rideudstyr

Skærbæk Havnegade 30

7000 Fredericia

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Husk at vedlægge kontonr. ved returvare samt porto ved ombytningsvare. Vi indsætter dine penge ved første lejlighed dog max inden for 14 dage.

 

Klagemuligheder:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@happy-horse.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby, 41 71 50 00, kfst@kfst.dk, forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse butik@happy-horse.dk].

 

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til: Happy-horse.dk, Skærbæk Havnegade 30, 7000 Fredericia, kundeservice@happy-horse.dk

 

Jeg/Vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer:

Bestilt den: ______________________

Modtaget den:___________________

Ordrenummer: ______________________

 

Forbrugerens navn: _________________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:______________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 _______________________________________________________________________________________

Dato:________________________________

 

dankort mastercard jbc maestro mobilepay visa visaelec